Eerste maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Door: L. Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lianne

07 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Wat gaat de tijd toch snel, ik zit alweer een maand in Paramaribo. Nog nooit zo lang van huis geweest en met m’n heimwee gaat het ook beter (wel met ups en downs) dankzij de lieve en stimulerende woorden van m’n lieve ouders! Maar ook kan ik het delen in m’n huis en studiegenoten, het is ook erg fijn om er niet alleen voor te staan.

De eerste maand heb ik weinig stage gelopen omdat de scholen nog dicht zijn, dus vanaf oktober wordt het hard werken. We gaan van 7.30/8.00 tot 12.30 op basisschool stage lopen en van 13.30 tot uiterlijk 17.30 op een internaat.
In de maand september ben ik aardig vaak wezen stappen, ben ik niet van mezelf gewend.
19 en 20 september was er spring break met veel sportactiviteiten en gezelligheid, helaas kon ik niet meedoen met de sportactiviteiten ivm chikungunya (muggenbeet). Ik heb daardoor wel heel veel mensen leren kennen, die we nu ook vaker zien en mee afspreken.

Ook kwamen m’n ouders met een ‘verrassing’ en vroegen zij mij hoe ik het zou vinden als papa in januari naar Paramaribo zou komen. Dit maakte mij intens gelukkig en vond dit natuurlijk super! Ik zal dan ook samen met papa terugvliegen naar NL. Na dit nieuws kreeg ik meteen een gevoel dat mijn periode in Suriname minder lang was, wat een positief effect heeft gehad op m’n heimwee.

Ondanks dat ik het best wel naar m’n zin heb, ben ik al wel aan het aftellen tot het moment dat m’n vader hier is en dat ik weer naar NL vlieg.

  • 15 Oktober 2015 - 15:15

    Cobi:

    Fijn om je zo te volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Grote uitdaging

:)

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Het einde is in zicht!

04 December 2015

Over de helft

23 Oktober 2015

De tijd vliegt

07 Oktober 2015

Eerste maand

10 September 2015

Mijn eerste week in Paramaribo
Lianne

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 4243

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 03 Februari 2016

Grote uitdaging

Landen bezocht: