De tijd vliegt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: L. Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag. Wat is er alweer veel gebeurd sinds mijn vorige verslag op 7 oktober.
Mijn stage is begonnen en maak hele lange dagen. Wij beginnen om 7.30 uur tot uiterlijk 17.00 uur. Ivanka en ik fietsen dagelijks bijna 6 km heen naar stage en weer 6 km terug. Fietsen hier in Suriname is al een kunst op zich, je kent hier niet echt fietspaden en je moet maar hopen dat je niet wordt aangereden door een auto.
In het begin had ik na stage weinig energie om nog dingen te doen, maar dat gaat ook al een stuk beter! Op stage gaat alles z’n gangetje en zijn we druk bezig met gesprekken voeren met de kinderen.

Ik heb nog één grote dip gehad met mijn heimwee, maar sinds mijn trip naar Stone Island en stuwmeer is er een soort van knop om bij mij. Ik heb dat weekend zelfs 2 momenten gehad dat ik niet meer naar huis wilde!! Het binnenland van Suriname doet wat met je op een goede manier!

Op 10 en 11 oktober was ik dus op trip naar Stone Island en het Brokopondomeer (stuwmeer). Daar hebben we met de groep heerlijk gerelaxt. We zijn daar met een boot het Brokopondomeer op gegaan en heb genoten van de natuur. Ook heb ik nog gezwommen in het meer. Ook zijn we naar de stuwdam geweest en daar wat foto’s gemaakt. Daarnaast zijn we naar een dorpje gegaan en hebben daar bier gedronken en gezwommen in een kreek.

18 oktober heb ik met een groep een Jeep safari gedaan. Voor Zanderij (vliegveld) gingen wij met een pick up truck de jungle in. Daar zijn we doorheen gecrost, helaas geen dieren gezien maar wel een prachtige natuur.

Naast alle tripjes zijn er ook elke week feestjes, waar ik regelmatig aanwezig ben.
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van het leven hier.
De dagen gaan dan ook echt snel voorbij en zit hier alweer 2 maanden. Nooit gedacht dat ik het zo lang kon volhouden. Maar ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om mijn stage in het buitenland te doen en dat ik hier nog steeds zit ondanks de moeilijk heimwee momenten. Ik blijf volhouden en geef niet snel op!!!

Ik heb ook al twee kaartjes ontvangen, dit vind ik echt super leuk. Heel erg bedankt!!

  • 23 Oktober 2015 - 18:27

    Jose:

    hoi lieverd wat een leuk berichtje weer ,ben blij dat het weer beter met je gaat ,heb vandaag je pa en ma gesproken in de winkel .ik vroeg of ze ff 5 min hadden voor een klanten enquete maar zeiden dat ze het net hadden ingevuld op internet , hahahah zei ik tegen ze. hoorde dat het weer beter ging . ben er blij om,wij bij de appie kunnen niet wachten om je weer met open armen te kunnen ontvangen ,ik mis je wel hoor ie vrolijke snuit .lief hou vol je gaat nog mooie maanden mee maken ben trots op je. hvj xxxx

  • 23 Oktober 2015 - 18:40

    Jose:

    lief stuur ff je adres stuur ik ook een kaartje xxx

  • 23 Oktober 2015 - 19:38

    Carla Swolfs :

    Fijn dat je het naar je zin hebt natuurlijk is het even wennen maar je al leuke dingen gedaan en dat helpt , als je maar weet dat wij je niet vergeten hoor .
    Nog veel plezier en succes met je stage .

  • 23 Oktober 2015 - 20:57

    Diana De Vries:

    Hoi hoi,ik ben blij dat het beter met je gaat,en denk eraan zo een stage in een ver land overkomt je niet vaak dus geniet ervan!! pak al die kleine leuke dingen mee, en ik sluit me bij Carla en Jose aan we missen je wel hoor!! Wens je nog heel veel plezier en voooooralllll genieten!! Dikke XX

  • 23 Oktober 2015 - 21:49

    Larissaaa:

    Chickiee! Ben trots op je!
    Binnenkort weer ff Skypen <3

  • 25 Oktober 2015 - 11:51

    Cobi:

    fijn om te horen dat het steeds beter gaat! Je bent een topper en kunt het gewoon!
    Gewoon zoveel mogelijk genieten!
    Dikke kus van de ploegjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Grote uitdaging

:)

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Het einde is in zicht!

04 December 2015

Over de helft

23 Oktober 2015

De tijd vliegt

07 Oktober 2015

Eerste maand

10 September 2015

Mijn eerste week in Paramaribo
Lianne

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 4234

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 03 Februari 2016

Grote uitdaging

Landen bezocht: