Mijn eerste week in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Paramaribo

Door: L. Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lianne

10 September 2015 | Suriname, Paramaribo

De eerste week in Paramaribo zit er alweer op, wat gaat dat eigenlijk snel. Het is hier ontzettend warm en als je niet oplet, verbrand je levend! En als je niet levend verbrand, wordt je wel lek geprikt door de muggen!! Ik ben de eerste dagen helemaal lek geprikt ondanks de muggenspul. Ook ben ik wat verbrand op mijn schouders, omdat ik te eigenwijs was en te weinig heb ingesmeerd (eigen schuld, dikke bult zullen we dan maar zeggen).

Het studentenhuis is gezellig met de mensen die hier nu wonen. We zijn nu met 3 jongens en 3 meiden (Ivanka en mij meegeteld).
Ik vind het persoonlijk wel smerig in het huis, maar Ivanka en ik doen ons best om het netjes te houden. We kregen in het begin ook regelmatig te horen dat het nu wel erg schoon is. Verder eten we tot nu toe elke avond samen (wat ook niet gebruikelijk was hiervoor, als we de anderen moeten geloven). Mijn kamer is behoorlijk klein dus ben er ook maar weinig, alleen om te slapen. Je leeft natuurlijk ook vooral buiten. De afgelopen dagen waren erg warm (32-36 graden, met een gevoelstemperatuur van 40 graden). Ik ben dan ook héééééél erg blij dat we een zwembad bij de woning hebben, waar we geregeld met elkaar in liggen. Helaas is het zwembad lek, dus moeten wij elke dag het zwembad aanvullen met water. Het lastige is dat dan het water op is, ja ik ben serieus. Het water is dan OP! Dan moeten wij minimaal 3 uur wachten tot we weer water hebben, zelfs om de wc door te spoelen.

Zaterdag heeft één van onze huisgenoten lekkere nasi met kouseband gemaakt en het was ontzettend lekker! We hebben voor elkaar gekregen dat hij zondag weer zou koken, toen kregen we pasta carbonara. Genieten!!!!
Op zondag 6 september hebben wij eindelijk te horen gekregen hoe laat wij verwacht werden op stage, maar niet op welke locatie voor ons kennismakingsgesprek.
Ook heb ik alvast met Ivanka aan ons stageplan gewerkt en verder de hele dag gezellig met onze huisgenoten gezeten en gezwommen.

Maandag zouden we om 9 uur een afspraak hebben met onze stagebegeleider. Wij kregen om half 9 een email met dat zij dubbele agenda had en dat wij ook naar de informatie bijeenkomst konden komen. Dit was op de Selectaschool en kregen wij een adres erbij. Wij met de taxi naar het adres, was daar geen school te vinden. Heleboel rondjes gereden en aan mensen gevraagd, maar niemand wist waar dat was.
Uiteindelijk toen het al 10 over 9 was, hadden we eindelijk de school gevonden.
Gelukkig maakt het hier niet uit dat je te laat komt, dus dat was erg fijn.

Na de bijeenkomst zijn we naar het hoofdgebouw gegaan van Stichting Onderwijs der EBGS om ons kennismakingsgesprek te voeren met onze stagebegeleider en de directrices van de scholen. Dit gesprek ging een beetje gek, want ze waren erg onder de indruk van onze studie en zij denken dat wij alles weten. Het was in het begin ook niet duidelijk wat de taken zouden worden, maar uiteindelijk is er meer duidelijkheid gekomen.
Heel september hebben de kinderen nog vakantie, dus kunnen wij geen stage lopen. Wel kunnen we aan ons plan van aanpak werken en informatie gaan lezen. Verder hebben we 17 en 18 september MTD dagen waar we aanwezig moeten zijn en 28 september een vergadering.

’s Avonds zijn we (Safiya, Ivanka en ik) samen ons huisgenootje Leanne naar salsa dansen gegaan. Dit is elke maandag en donderdag avond en we krijgen totaal 8 lessen voor maar 195 SRD per persoon, dat is ongeveer 53 euro.
Op dinsdag 8 september werden we door Safiya meegevraagd om buiten de stad te gaan chillen met haar neef, een vriend van hem en 2 vriendinnen van hun. We zouden om 9.15 uur opgehaald worden, maar dit werd uiteindelijk 11 uur. Na meerdere malen gestopt te zijn bij supermarkten waren we aangekomen bij Carolinakreek (recreatieoord), zo’n 10 km achter Zanderij (vliegveld). Hier hebben we lekker gezwommen in het water (de kleur van de water is net cola) en gechilled met z’n allen.
Om 8 uur hebben we nog met z’n allen gegeten en om goed 9 uur waren we weer thuis.

  • 10 September 2015 - 18:13

    Elsa Bloem:

    We zullen zorgen dat het bericht doorgestuurd wordt. Had in de Skype al veel gehoord. Gaan jullie nog meer tripjes maken. Leuk om met mensen die daar wonen een trip te maken, leer je meer van hun gewoontes

  • 10 September 2015 - 18:57

    Erno Bloem:

    Weer een mooi verslag Lianne! De manier waarop je het beschrijft, geeft ons een soort van film om het mee te beleven. Super! We zullen het weer doorsturen.

  • 10 September 2015 - 20:42

    Annemarieke:

    Hallo Lianne,
    De eerste week zit erop en zo te lezen ga jij de draai een beetje vinden.
    Wat een leuke dingen doen jullie al!
    Zo doorgaan, want voir je het weet mirt je aan de slag.
    Geniet ervan
    Liefs en dikke knuf

  • 10 September 2015 - 20:47

    Annemarieke:

    Hallo Lianne,
    Zag dat ik wat typefoutjes heb gemaakt.
    Correctie : voir= voor en mirt=moet
    Ik kon er niet van slapen, dus vandaar dit extra bericht.

  • 10 September 2015 - 20:47

    Annemarieke:

    Hallo Lianne,
    Zag dat ik wat typefoutjes heb gemaakt.
    Correctie : voir= voor en mirt=moet
    Ik kon er niet van slapen, dus vandaar dit extra bericht.

  • 10 September 2015 - 20:47

    Annemarieke:

    Hallo Lianne,
    Zag dat ik wat typefoutjes heb gemaakt.
    Correctie : voir= voor en mirt=moet
    Ik kon er niet van slapen, dus vandaar dit extra bericht.

  • 10 September 2015 - 21:53

    Carla Swolfs :

    Leuk hoor zo je verslag te lezen veel plezier nog xx

  • 10 September 2015 - 22:37

    Jose:

    hoi lief leuk om zo je te kunnen volgen .....ik hoop dat je het erg naar je zin hebt .... mis je nu al hahahahah dikke kus je collegaatje xxxxx

  • 14 September 2015 - 11:58

    Elleke:

    Hoi lieverd ! wat leuk om op deze manier je te kunnen volgen in Paramaribo . je krijgt wel wat voor je kiezen , warmte , insecten , verbranden , .... maar met een gezellig studentenhuis , met zwembad !!! af en toe wel bijvullen , maar dat houdt je bezig . lieve groet uit Hoogkerk . xxxxxxx succes met alles !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Grote uitdaging

:)

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Het einde is in zicht!

04 December 2015

Over de helft

23 Oktober 2015

De tijd vliegt

07 Oktober 2015

Eerste maand

10 September 2015

Mijn eerste week in Paramaribo
Lianne

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 4235

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 03 Februari 2016

Grote uitdaging

Landen bezocht: