Wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Bloem - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: L. Bloem

Blijf op de hoogte en volg Lianne

05 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 1 september 2015 was het eindelijk zo ver, na bijna een jaar regelen en voorbereiden stond mijn vlucht naar Suriname gepland. Om 10.20 uur was gepland dat SLM naar Paramaribo zou vliegen, dit was niet het geval en er was vertraging (wat gebruikelijk is bij SLM). Ook zouden wij al een uur later aankomen omdat de wind niet gunstig stond. Na 10 uur vliegen en heel veel lekker eten in het vliegtuig waren we eindelijk veilig in Paramaribo geland. Daar werden wij met heel veel en harde regen ontvangen, maar wel erg warm. Wij werden dan ook met de bus opgehaald om ongeveer 100m verder naar de hal te gaan (in NL zou je dan gewoon gaan lopen), maar dat mocht hier niet.
Daar moesten wij ons melden bij de immigratie (met ingevulde formulier die we in het vliegtuig hadden gekregen). En ze kijken daar allemaal zooo vrolijk, niet dus!
Daarna door om de bagage op te halen, wat natuurlijk ook lang duurde. Maar mijn taxi stond al keurig op mij te wachten. In de taxi rit heel veel geklets met de chauffeur en kreeg daarbij allerlei tips. Zoals bijvoorbeeld niet de deur van de auto hard dicht doen, niet met z'n tweeën naast elkaar fietsen op de weg, maar achter elkaar, wat ongeveer een normale prijs is voor een taxi etc.
De reis van Zanderij (vliegveld) naar de studentencomplex zou ongeveer een uur duren, maar ook in Paramaribo kennen ze files. Uiteindelijk kwam ik rond 19.00 uur aan bij het studentenhuis. Daar zaten mijn huisgenootjes al op mij te wachten en wilde natuurlijk alles weten. Ook al was ik al vrij lang wakker toch nog gewacht tot Ivanka (mijn studiegenootje) zou arriveren. Vervolgens was het EINDELIJK tijd om te gaan slapen. Het slapen is hier erg rot, maar gelukkig is er een ventilator. Het bed ligt niet erg fijn, maar waarschijnlijk went dat vanzelf.

De eerste dag (2/9) hebben Ivanka en ik een beetje in de buurt van het huis gelopen, maar waren daar snel klaar mee door de hitte. Het was toen zo'n 33 graden. Donderdag (3/9) zijn we naar de Vreemdelingendienst geweest met de taxi om ons te melden.
Hier werden wij behoorlijk snel geholpen (wat niet normaal is) en hebben wij een stempel in ons paspoort gekregen. Wij mogen nu tot 1/12 legaal in het land wonen!!!!! Ook hebben wij een afspraak geregeld op 24 september om de rest voor ons MKV (machtiging kort verblijf) visum af te handelen. Daarna hebben wij gerelaxt in de hangmatten en het zwembad bij de woning. S'avonds zijn we met de huisgenoten uit eten geweest bij Bar Zuid en hebben we spareribs gegeten.

Vandaag hebben we ook weinig gedaan, maar gelukkig kwam Safiya (ander studiegenootje) nog langs bij onze woning.
Ik heb al best last van heimwee, omdat we deze dagen weinig gedaan hebben, maar gelukkig kan ik er met mijn studiegenootjes over praten en weten zij er van. Ook heb ik nog geskyped met mijn ouders, wat is het toch fijn dat dat bestaat, zo lijkt het alsof je heel dicht bij elkaar bent.
Ik ga straks proberen mijn slaap in te halen en de rest gaat waarschijnlijk stappen.

  • 05 September 2015 - 10:45

    Erno En Elsa:

    Lieverd. Je hebt een mooi verslag gemaakt van deze eerste dagen! Skypen is inderdaad een mooi medium om elkaar te zien en te spreken. Blijven we lekker volhouden. Geniet nog maar even van het nietsdoen, voor je het weetverlang je hier naar terug. Lieve groet en vooral doorgaan met deze site

  • 06 September 2015 - 09:43

    Annemarieke:

    Lieve Lianne,
    Leuk om jou op deze manier te volgen. Ik lees alleen niks iver hou verblijfplaats.
    Ziet het er goed uit?
    Kan je ook foto's plaatsen?
    En slaap je al wat beter?
    Zo je ziet dat ik erg nieuwsgierig ben en he zeker blijf volgen.
    Dikke knuffel,
    De Buuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Grote uitdaging

:)

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Het einde is in zicht!

04 December 2015

Over de helft

23 Oktober 2015

De tijd vliegt

07 Oktober 2015

Eerste maand

10 September 2015

Mijn eerste week in Paramaribo
Lianne

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 4241

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 03 Februari 2016

Grote uitdaging

Landen bezocht: